שעלת כלבים, שעלת המכלאות Kennel Cough, שפעת כלבים – שמות רבים לאותה מחלה

המחלה גורמת לדלקת בקנה הנשימה והסמפונות. הגורמים המעורבים בסינדרום הינם ויראליים בדרך כלל, כשהעיקרי מביניהם הינו בורדטלה ברונכוספטיקה .

שעלת המכלאות (kennel cough) – היכן נדבקים בה

השעלת מתפשטת במהירות, בעיקר במקומות בהם ריכוז הכלבים גבוה ותנאי הסניטציה נמוכים, כגון בפנסיונים, תצוגות כלבים ומכלאות עירוניות. לעיתים היא גם מתפשטת בגני כלבים בתוך ערים.

צילום של כלב בעמוד של חיסון נגד כלבת

שעלת כלבים – סימפטומים

תקופת הדגירה של שפעת הכלבים מרגע ההדבקות היא בערך שבוע. כלב חולה יראה סימנים של שיעול מטריד וניסיונות הקאה (כאילו תקוע לו גוף זר בגרון). ניתן להקל על הכלב החולה על ידי חימום גופו, מניעת פעילות יתר ולהימנע מעישון בסביבת הכלב בזמן המחלה.

לעיתים במהלך שעלת כלבים ניתן להבחין בהפרשות מהעיניים ומהאף שהופכות להיות מוגלתיות. למרות זאת, למרבית הכלבים החולים במחלה יש מצב רוח טוב והם אוכלים ושותים כרגיל.

הסימנים של שעלת המכלאות נמשכים בין שבוע לשלושה שבועות וחולפים לאחר שמערכת החיסון מתגברת על המחלה. אבחון המחלה נעשה ע"י בדיקה פיזיקלית וקבלת היסטוריה מצד הבעלים של חשיפה לכלבים אחרים, שהייה בפנסיון וכו'…

החיסון נגד שעלת המכלאות ניתן בטיפות לאף ולוקח לו כעשרה ימים להתחיל להשפיע והוא בדרך כלל מגן על הכלב שחוסן לתקופה של כחצי שנה. כלבים ברמת סיכון גבוהה (גורים, כלבים מבוגרים במיוחד וכלבים בעלי מערכת חיסון חלשה), מומלץ לחסן פעמיים בשנה.

בדרך כלל פרט לחיסון בצורה של טיפות אף, אין צורך במתן טיפול רפואי נוסף פרט לכדורים נגד ליחה במקרה הצורך. מקרים קשים בלבד של הסתבכות המחלה מאופיינים בעליית חום, חולשה וחוסר תאבון, ובמקרים קיצוניים התפתחות של דלקת ריאות. במקרים כאלה יהיה צורך בטיפול אנטיביוטי. חשוב לציין שהמחלה לא מדבקת בני אדם.

למידע נוסף אתם מוזמנים לצלצל 03-7527778 צרו קשר

מידע על מחלות כלבים נוספות