תזונה נכונה ובריאה לכלב

מאמר אורח

בדיוק כמו בני אדם, כלבים זקוקים לתזונה מאוזנת היטב כדי לשמור על בריאות טובה ורווחה כללית. בעלי הכלבים לומדים עם הזמן מהי תזונה נכונה לכלבים כדי לשמור על בריאותם. חשוב להבין שכלבים הם טורפים, והתזונה שלהם צריכה להיות מורכבת בעיקר ממקורות חלבון מהחי. אומנם כלבים יכולים לעכל מזון מהצומח, אבל זו לא דרך יעילה עבורם לקבל את החומרים המזינים הדרושים להם. עם זאת, כלבים עדיין זקוקים לכמה מרכיבים מן הצומח, כגון פירות וירקות, כדי להבטיח שהם מקבלים תזונה מקיפה.

בנוסף לבחירת אוכל לכלבים מומלץ שהוא באיכות גבוהה, חשוב גם להימנע מהאכלת כלבים בשאריות של המזון הביתי. אף על פי שזה עשוי להיות מפתה לחלוק את ארוחת הערב שלך עם חברכם על ארבע, מזונות אלו אינם בטוחים לכלבים ועלולים לגרום לבעיות עיכול, רעילות או אפילו מוות. לכן הקפידו להאכיל את הכלב שלכם במזון ובפינוקים המיועדים לו כדי להבטיח שהוא מקבל תזונה נכונה. כשזה מגיע לפינוקים, מתינות היא המפתח. בעוד פינוקים יכולים להיות דרך מצוינת לתגמל את הכלב, פינוק מוגזם יכול להוביל להשמנה ולבעיות בריאותיות אחרות. בחרו פינוקים באיכות גבוהה עם מרכיבים בריאים, ותנו את הדעת על כמה מהם נותנים לכלב.

תזונה נכונה על פי ריטה פסחוב 

המבחר העצום של אוכל לכלבים הקיים בשוק מבלבל מאד ומקשה על ההחלטה על המזון הנכון עבור הכלב. ריטה פסחוב שהיא מומחית בתחום זה ממליצה על אבני הדרך הנכונות עבור תזונה נכונה לכלבים. 

רשימת המרכיבים עבור תזונה נכונה היא גורם מכריע שיש להביא בחשבון. חפשו מקורות חלבון באיכות גבוהה, כגון עוף, בקר או דגים, וגם דגנים מלאים וירקות. היזהרו מחומרי מילוי זולים כמו תירס, חיטה וסויה, המציעים ערך תזונתי מועט ויכולים להיות קשים לעיכול לכלבים. ואם לכלב שלכם יש רגישויות או אלרגיות כלשהן, הקפידו להימנע ממרכיבים שעלולים לעורר תגובה.

אבות המזון עבור הכלבים 

שיקול חשוב נוסף הוא האם המזון מלא ומאוזן, כלומר מכיל את כל אבות המזון החיוניים שהכלב צריך כדי לשמור על בריאותו ועל כוחו. אפשר לראות על התווית שהמזון עומד בתקנות AAFCO, מה שמבטיח שהוא מכיל את הכמויות הנכונות של חלבון, שומן, פחמימות, ויטמינים ומינרלים.

התאמה מיטבית של המזון לכלב 

מעבר לכך, חשוב להביא בחשבון עבור תזונה נכונה את הצרכים והמאפיינים האישיים של כל כלב. זה כולל את הגזע שלהם, גילם, גודלם וכל מצב בריאותי ייחודי שיש להם. לדוגמה, גורים זקוקים למזון התומך בצמיחה ובהתפתחות המהירה שלהם, בעוד כלבים מבוגרים עשויים לדרוש דיאטה דלת קלוריות כדי לשמור על משקל תקין.

בסופו של דבר, המזון הטוב ביותר עבור הכלב שלך הוא כזה שעונה על הצרכים התזונתיים שלו ומתאים להעדפות הטעם שלו. ואם אתם עדיין לא בטוחים, אל תהססו להתייעץ עם וטרינר, שיוכל לתת המלצות מותאמות אישית בהתאם לבריאותו ולאורח החיים של כלבכם.